hjärta dig. <3

jag älskar dig.

(länge sedan jag skrev en dikt, så detta blev något impulsivt)

det är som att orden inte kommer ut,
dem bara finns i mitt huvud och
dem flyger runt i min mage.
frågan är ibland hur jag fick dig att älska mig?

vi har gått igenom mycket på så kort tid,
fyra uppehåll och ett break up.
det är då sanningen bakom lögner träder fram
från dem jag trodde stod bakom mig
och då kommer knivhugg efter knivvhugg.

att sanningen kommer fram är för att skydda mig
säger dem, när det i själva verket är att skydda dem själva.
egoister. själviska jävlar.
din karma blir inte bättre för att du säger sanningen.

du kommer aldrig att förstå hur jag känner,
varför jag känner och vad jag känner.
låt mig bara vara lycklig med den som älskar mig.
snälla, för att om jag är lycklig, så blir du det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0