Skolstarten var bra.

Jaha, nu var man tillbaka till verkligheten. Skolstarten har börjat igen. SISTA TERMINEN!
Fick tillbaka en uppsats som jag lämnade in dagen innan lovet & det gick väl bra. Eller jag tyckte att Anneli var dum när hon sa att man inte fick använda "det" och "man" i en uppsats. Alla i klassen fick en liten utskällning - så det var bara att svälja och gå vidare.

Vi har fått en ny kock, som har jobbat 3 år på Grill här i Stockholm. Och jag blev imponerad av maten, eller alltså den är ju mycket mycket godare än den vi fick innan. (plus att han är lite söt också tycker jag!)

Jaha, nu sitter jag här i min morgonrock med långkalsonger på och ett linne. Fyfan vad man känner sig efter första dagen i skolan. Suck.
Nu ska jag ladda in några album som jag laddat ner in i min älskade iPod.



(detta var inte dagens lunch)

Kärlek.
Det handlar om fingertoppar och om händer som vill bo i varandra. Om att springa skrattande genom ösregn, att göra fruktsallad och fläta ord. Och att dricka te tillsammans när nätterna förvandlas till morgon.
Det handlar om tankeläsning, och om rosa-lila solnedgångar. Om att gå i mörker och titta på stjärnor, att inte behöva blunda för att våga få plats. Och att blåsa luft i varandra lungor tills bara skrattet finns.
Det handlar om ögonskimmer och om glitter och såpbubblor. Om att ligga stilla och lyssna till varandras hjärtslag.
Om att vara tryggt inlindad i stora luddiga filtar. Det handlar om tvåsamhet som inte river sönder. Och om att minnas hur man andas. Om varma famnar och enkelhet, att gömma sig i tält av mjukhet tillsammans.
Och att veta att "och" tecknet mellan du och jag egentligen är ett bindestreck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0