Livets nu.

Tiden går så himla fort just nu att jag blir galen, men ändå glad. För att just nu så har jag inget jobb, ingen inkomst eller inget bidrag som kommer in på kontot varje månad. Så mitt tidsfördriv idag är att göra så mycket som möjligt om dagarna, baka nyttiga bröd, laga nya matrecept, sova bort halva dagen eller kolla på någon bra film. Men jag har faktiskt kommit igång med träningen igen, tack vare mig själv och mitt bukfett.

Mina två recept som jag har testat hittills är
Bakpotatis med laxröra (som gjorde stor succé)

För 2 pers.

0.5 kg bakpotatis 

Laxröra:
100 gram rökt lax 
1 dl gräddfil, ev låglaktosgräddfil (valio) 
0.5 msk finrivet citronskal 
0.5 tsk sambal oelek 
0.25 dl finhackad dill 
salt och peppar 

Tvätta och skär ett kryss i potatisarna. Baka dem i 250 grader i ca 50 minuter. Gör under tiden fyllningen. Dela laxen i fina bitar. Blanda den med gräddfil, citronskal, sambal oelek, och dill. Smaka av med salt och peppar. Servera med sallad.


Kassler på en kvart

För 2 pers.

50 gram gul lök i ganska stora bitar 
0.5 msk margarin, ev mjölkfritt 
200 gram kassler i strimlor 
0.75 msk stark senap 
1.5 msk sweet chilisås 
1 dl matlagningsyoghurt, låglaktosmatyoghurt 
0.5 dl finhackad dill 
50 gram isbergssallad i fina bitar 
140 gram pasta, ev glutenfri 


Stek löken i en stekpanna. Rör ner kassler, senap, sweet chilisås och matlagningsyoghurt. Låt allt bli varmt. Avsluta med att röra ner dill och isbergssallad. Servera kasslern med kokt pasta.

Recept kommer ifrån viktklubb.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0