Jag har hittat mitt yrke!

image90
Jaja, inte världens snyggaste bild på mig, men vafan.. Man måste bjuda på sig själv, inte sant?!

Som sagt, jag tror jag har hittat mitt 'drömyrke'; RADIOPRATARE!
Jag är pratglad, positiv, energisk, engagerad i det jag gör oftast.
Bristen är väl att jag kanske inte alltid har någonting på 'lager' om man säger så,
men det får man lära sig med tiden.

Vi har gjort två arbeten i skolan, ett där jag intervjuade min kära vän Alexandra,
som blev jävligt bra & ett arbete där jag pratar i 2:30 minuter om en händelse i livet.
Först 30 sek om mig själv lite, bor, ålder & intressen och i cirkus 2 minuter
där jag pratar om en självupplevd händelse.. som chockade dem flesta.
Men som jag också blev väldigt nöjd över om jag får säga det själv!

Nu så ska vi göra ett prov, som ett 'körkort i studion' som sagt.
Där jag, Jenny, ensam ska köra mitt eget program på 10 minuter.
Prat, köra en låt, prat igen & sedan en avslutningslåt.
Jag är sjukt nervös men jag hoppas & tror att de kommer att gå bra..

Nu ska jag packa inför fjällen som jag åker till i morgon, fyfan vad skönt det ska bli!!!!
Skriver mer på söndag om min resa i Orsas backar & kanske lite annat smått och gott.

Kommentarer
Postat av: Madde

ja du skulle nog passa finfint som radiopratare! :) Ditt "Mitt P3" var ju grymt!
ha det så kul i Fjällen! :)
Puss

2008-02-21 @ 09:44:48
URL: http://neonlight.blogg.se
Postat av: johanna

YO!
Du kommer passa fell-lätt som radiois! Näjz!

2008-02-25 @ 19:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0