no doubt

fan, det värker
det ilar då och då
det känns ibland som om alla har
förstått utom jag

hon berättade sin historia
och om styrkan hon fått
hur värdena ändras
när sjukdomar kommer

dagarna vi inte orkade
prata med varann
jag tvivlar än en gång
och strör ut frågorna på bordet
nån säger nånting
nån annan nåt annat

jag fattar ingenting
och jag ser bara tecken
bilder säger stanna
bilder säger gå
vi pratar inte mera
eller gifter oss till hösten
saker förändras
när tiden går

du kände mig när
åren var terminer
när sommaren var helig
och nätterna var allt
du har vart densamma
som en klippa genom tiden
med en hand som
verkat räcka åt oss alla

det var långt innan henne
det var långt före allt
men jag kan inte komma på
att jag saknade nåt då


Du är den borttappade biten i mitt hjärta

image93

Kommentarer
Postat av: alexandra.

lars winnerbäck,

2008-04-15 @ 22:46:16
URL: http://tankestorm.blogg.se
Postat av: Gummibear

DU ÄR SÖTAST

2008-04-17 @ 20:17:15
URL: http://reistedt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0