Salt och socker!

Lars Winnerbäck ft. Miss Li - Om du lämnade mig nu ligger på repeat och jag tänker aldrig stanna den. Det är världens finaste låt och jag tröttnar aldrig!

Jag kom hem i söndagsmorse från turkiet och jag har haft det superduperbra där.
Sol och bad varje dag! Trivdes som fisken i vattnet och jag vill tillbaka.. nästan iallafall.
Men som man säger; Borta BRA men hemma BÄST?

Ibland är det jobbigt, jag bryter verkligen ihop, vart jag än befinner mig, och jag vill slungas tillbaka i tiden. Jag kan inget göra, för att jag kan omöjligt vrida tillbaka den. Nu är det som det är och jag måste bara acceptera.
Jag påminns om vår tid hela tiden, vad jag än gör, vart jag än är så finns du överallt, runt omkring mig och du försvinner aldrig från min näthinna.
När ska den sista vikten från mitt hjärta släppa? När ska jag sluta få mina gråtattacker vid de tillfällen jag blir för sentimental och nostalgisk? Varje höst, varje vinter, varje vår och sommar påminns jag om dig. Våra stunder, vår tid tillsammans.

Du är mitt socker.
Jag är ditt salt.
Jag smakar inte lika sött som dig,
jag är inte formad som dig. (en slipad diamant)
Vi är helt olika både till form och sätt.
Du passar in i bakverk, kaffe och te,
medan jag smaksätter ris, pasta och grönsaker.

Vi är så olika, så olika på alla sätt och vis.
Det finns ett påstående där formen eller smaken inte spelar någon roll,
och som aldrig kommer att göra någon skillnad för vad jag känner.
Mitt socker, jag tycker om dig på alla sätt och vis.

Sockerläppen min,
jag skulle andas i det tomrum som blev över om du lämnade mig nu.

Kommentarer
Postat av: anonym

Kärleken inom en själv är viktigast.Allt annat kommer och går. Vissa kommer tillfälligt och vissa består för evigt.Du och din lycka/mening är alltid prioritet nummer 1.Livet runt omkring återspeglar dig/ditt inre
kramis

2007-09-11 @ 12:56:24
Postat av: Mikaela

Jag finns här för dig, jag vet precis hur det känns!

2007-09-11 @ 18:16:10
URL: http://miiny.blogg.se
Postat av: anonym

kolla in magnus ugglas blogg
Hur rolig som helst
http://www.magnusuggla.nu/

2007-09-13 @ 03:34:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0